Patchs WiP ...

Forgotten Battles, Ace Expansion Pack, Pacific Fighters, 1946 e Cliffs of Dover. Dúvidas, dicas, novidades e debates.
Redsoldier

Re: Patchs WiP ...

Post by Redsoldier »

28_Condor wrote:S!

Postado no 1C:
Belo video de um i-16. Como comentado, a visão das seis é muito mais livre que no il2...

Espero que não haja problemas de copyright para o som desse motorzão :)


SP!
Se me permite, queria abrir um parenteses aqui.
  • Porque? Bem, porque, de fato, a URSS possuía em sua constituição sessões a respeito do direito de cópia. Mas, pelo que li, o direito de cópia se restringia a, no máximo, a vida do autor, podendo ser mais limitado ainda pelas republicas de forma individual. Mas o uso de uma obra intelectual era permitida se fosse em prol da divulgação científica, educação comum, ou se fosse uma adaptação criativa de determinada obra. Contudo, não achei nada referente ao direito de trademark, aparentemente não havia esse conceito na URSS.

    Então... Mas, de toda forma, utilizar o modelo, o som, e tudo mais dos aviões produzidos pela Polikarpov durante a WW2 não traria quaisquer problemas relativos a trademark, visto que, além de ser uma adaptação criativa (na forma de uma transcrição digital da aeronave) e educativa/científica (no objetivo de se explorar e difundir a guerra aérea no front oriental). Logo, acredito que pelo direito soviético, seria possível que a 1C fizesse uso comercial dessa adaptação digital da aeronave.
    Mas aí cabe a pergunta: Será que eles poderiam ter acesso às plantas?
    Bom, visto que revistas e cartazes soviéticos dos anos 50/60 já possuíam e publicavam tais materiais, eu acredito que os detalhes do projeto do I-16 já deixaram de ser segredo de Estado a algum tempo... Sendo acessível pelo público geral.


    E agora no final fica a pergunta: Porque diabos a Maddox teve os problemas com a N-G? Digo, nos EUA uma trademark registrada é de propriedade perpétua da companhia-proprietária? Eu realmente não entendi até hoje esse caso!

PS:. Excelente vídeo! Realmente tem bastante visão das 6, além de todo o conforto e espaço que a melhor das caixas-de-fósforos poderia oferecer! E esse belo e característico som de hélice bi-pá + motor radial dos anos 30 é sem comparação! Além disso é linda a pequena andorinha...

PPS:. Tentei, mas não consegui achar o comando para "spoiler" de texto... Então ficou aí o grande off-topic... :worried:
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Re: Patchs WiP ...

Post by 44_Santo »

A Maddox teve problemas com a NG simplesmente porque a NG usou de má fé. :^)
Todos os direitos das aeronaves militares desenvolvidas pela NG não pertencem à ela, mas ao governo americano que pagou inclusive pelos direitos e este incentiva a iniciativa de relembrar a História dos EUA.

Eu me arriscaria a dizer que o contrado da Maddox pode ser invalidado pelo uso de má fé inclusive com devolução dos valores corrigidos pagos pela Maddox, o que poderia levantar fundos para o CloD. Vai ver o advogado da Maddox não é muito bom ou alguém lá de dentro acabou levando um por fora como é comum por lá e por aqui também. :P :D



santo.
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Re: Patchs WiP ...

Post by 21_Sokol1 »

Essa questão NG x MG é galinha morta, mas relacionado:
Lets not forget that in recent years the US courts have ...

- ruled that US companies need never worry about their IP rights going public domain. In the past after a set period like 50 or 60 years copyright expired. Disney won a case a few years back in the US that means US companies can keep renewing their rights forever. If that had been law in the past we would still be paying massive royalty to Mozart, Bach and Beethoven's descendants to perform any of their music even now 100's of years later.

- started to grant world wide rights to US companies for extremely basic and simple things. Apple recently were awarded some really stupid ones including apparently patenting the idea that whilst still on a phone call you can click icons to do other stuff on the phone. Seemingly before apple thought up people thought you had to hang up the phone before playing with any other settings or apps.
Neste mundo globalizado, com mão de obra barata na China, India e etc.o que sobrou para os americanos exportarem é propriedade intelectual, tais como cinema, musica, softwares... Por isso defendem com unhas e dentes.

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Re: Patchs WiP ...

Post by 28_Condor »

S!

Por algum motivo não estou conseguindo por embeded :(

Deve ser problema de BIOS :?:



SP!
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Re: Patchs WiP ...

Post by 44_Santo »

21_Sokol1 wrote:Neste mundo globalizado, com mão de obra barata na China, India e etc.o que sobrou para os americanos exportarem é propriedade intelectual, tais como cinema, musica, softwares... Por isso defendem com unhas e dentes.
Não é o caso da NG, porque os direitos não a pertencem. O que li foi que um caso desses foi parar na justiça americana e na sentença dada pelo juiz dizia que nesses tipos de projetos militares, todos os direitos são comprados pelo governo americano e por isso as empresas não têm direito algum e que o governo incentiva para que se lembre da História americana e seus heróis em livros, filmes e jogos.
Não é a mesma coisa que um outro produto qualquer como um celular ou um automóvel, em que os direitos pertencem à iniciativa privada, ninguém comprou.

Quando alguém compõe uma música e registra, os direitos são dele e podem ser renovados, mas se o sujeito vendeu seus direitos para outro, até mesmo o compositor pode ser obrigado a pagar se quiser gravar a música, dependendo do contrato.



santo.
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Re: Patchs WiP ...

Post by 21_Sokol1 »

Today, 09:37 AM
BlackSix

Friday Update, February 3, 2012
Good morning gentlemen!

Another quick update today. As promised, we’re going to show a few more screenshots of the I-16 damage model. We’re also doing another community Q&A.

We’re working on the patch and the sequel same as before. A more detailed description of the process can be found in our last week’s update.

Tune in next week for a German bomber, ground units, and video footage of an unexpected new feature.


1. Will the new graphics engine have improved SLI/Crossfire performance? SLI currently gives minimal frames per second increase for many players and can introduce stutters.
Quote:
I’d rather not say anything at all until we have final code with verifiable benchmarks.

2. To dev team regarding the SpeedTree technology. We all know the problems with them: shimmering, LOD changes and what not. I scoured thru SpeedTree forums and saw similar issues with trees and also solutions. Add that there are new versions of it etc. So my question is that has dev team worked with SpeedTree Inc and using newer version and tools? Can anything be done with trees?
Quote:
The code we use for trees has very little in common with stock SpeedTree technology. I doubt you would find any other game that uses SpeedTree in quite the same way we do. So while it may seem that we’re experiencing common problems, we usually cannot use common solutions.
If you thought that we could just install a patch from the internet or insert a few lines of code from a forum and voila, better trees, I wish it was this easy.
I also have to add that our project currently has a lot more pressing problems than shimmering trees, many of which have to be solved by the same people who can improve on trees. We’ll get there when we get there.

3. Do you have any plans to enable 6DOF vision in the bombardier's seat? Bombing without the horizontal stabilizer in the Blenheim is hard enough and 6DOF here would help a lot.
Quote:
The bombardier’s seat on the Blenheim does have limited 6DOF in the normal (non-zoomed) mode. The idea is, while you’re looking for the target, you can look around and so on. Once you lean in, that’s it, you’re looking through the sights and there’s no use fidgeting.
We talked this over amongst ourselves. Perhaps we’re missing something – how would 6DOF help while you’re looking through the sight?

4. Do you plan to expand (or explain) server settings for client control? Currently a dedicated server only has the ability set netspeed and turn VAC on/off through the [Net] code but there is no options to control the clients connected. This is resulting in exploitation.
For reference, some of the relevant IL-2 settings are checkServerTimeSpeed, checkClientTimeSpeed, socksHost, checkTimeSpeedDifferense, checkTimeSpeedInterval, farMaxLagTime, nearMaxLagTime, cheaterWarningDelay, cheaterWarningNum.
Quote:
Not in the upcoming patch for sure.

5. Have you considered a formal bug tracking system that the community can get involved in? It is difficult to tell what bugs the devs are/are not aware of at the moment since the bug threads do not get feedback.
Quote:
Sorry, we have no technical capabilities to set up a public database, or resources to maintain and update it.
A community-run database however would not be a terrible thing at all!

6. Oleg didn't promise, he just alluded to the hypothetical suspect of the probable but unconfirmed existence of occasional glints from distant planes' canopies, and only in the version of the game compiled at the time of his propositions. Now, can we have those reflections again?
Quote:
I might probably allude to the hypothetical possibility that this feature might or might not eventually make it into the game.

7. Will the Russian aircraft be modelled historically in terms of equipment? For example most Russian fighter aircraft (especially early war) had only a crudely painted gun sight. Radios were usually removed to save weight as the quality was poor and often they were useless. Except of course with the GIAP regiments who had access to the best aircraft and equipment.
Quote:
We’ll have to disappoint you somewhat in that historically early-war Guards regiments flew the same aircraft as everybody else, the only difference being the monthly paycheck.
But yes of course, we do plan to model all aircraft and their systems with full attention to historical realism.

8. Are you planning to return to the reflections on aircraft surfaces as shown in this video?
http://youtu.be/Ye_VY1aV3Zg
Quote:
These exact same reflections you see are there today, just toned down.

9. Are you planning to fully support force-feedback joysticks such as MS FF2, which are currently not supported the game?
Quote:
We are using standard DirectX drivers to interface with controllers. Chances are, if you’re using an ancient joystick model discontinued in 2003, its 10-year-old drivers made for a different OS and a different DX version will glitch.
This is no different than if you were having graphic glitches trying to run CoD on a 10-year-old card.
We have absolutely no plans to hack dedicated support for individual peripherals. We’ve never done that in the past. We’ll just go insane if we do that.

10. Will there be a closed beta for the next project?
Quote:
Of course.

11. Are you planningto make different octane fuels an option for the plane load out?
Quote:
Not for Cliffs of Dover.

12. Are you planning a working airmass model that affects aircraft, including propwash etc?
Quote:
Yes, it’s one of the major features that’s been continuously put on the backburner for years. Gotta have it.

See you later!

Oh, completely forgot a tiny detail.
Benchmarks on the BETA version of the new graphics.
Testing FPS on the first British campaign mission. Max details.
Old graphics – 74 FPS average. New graphics – 134 FPS average.
i7-870, 4Gb RAM, GeForce GTX 570

Image
http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=29489
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Re: Patchs WiP ...

Post by Redsoldier »

Se tiver essa melhora de quase 100% de desempenho acho que tá bom pra mim :rofl:
Estou ansioso pelas próximas screenshots. A notícia de um novo modelo atmosférico também é muito boa...

Patch promete e o BoM tb.

PS: Quando será que o Battle of Korea? :P
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Re: Patchs WiP ...

Post by 21_Sokol1 »

Redsoldier wrote:PS: Quando será que o Battle of Korea? :P
Diria que o Korea "his history".
"Our story ... Vladimir “Saqson” ...
In 2007 our modeling team was refreshed and ready to start work on a new project based on the Korean War, but this game was not destined to be released due to circumstances beyond our control. "
http://riseofflight.com/Blogs/post/2012/02/03/Ping.aspx

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Re: Patchs WiP ...

Post by Redsoldier »

Caramba, que desperdício de polígonos.... Quer dizer que aqueles excelentes modelos vão ficar mofando no Limbo digital agora? Seria uma pena :(
Talvez por mods, num futuro distante... Mas não seria a mesma coisa
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Re: Patchs WiP ...

Post by 21_Sokol1 »

BlackSix Bl

Friday Update, February 10, 2012
Good day everyone!

Today’s update is less verbose and more visual.

First, here are the long-awaited texture templates for all CoD aircraft.
These will help in creating your own camo schemes.
Download here:

http://www.il2develop.ru/files/data/Skins_CoD.zip

Second, here are some screenshots of a new variant of the Ju-88, the A-4.
It saw a lot of service on the Eastern Front.

Third, some screenshots of a WIP Russian countriside.

http://forum.1cpublishing.eu/attachment ... 1328871637
http://forum.1cpublishing.eu/attachment ... 1328871645
http://forum.1cpublishing.eu/attachment ... 1328871664
http://forum.1cpublishing.eu/attachment ... 1328871671

Lastly, for something completely different, a first part of a two-part surprise.

Just watch:


Bahhhhhhhhhhhhhhh, e desde quando FLAK manejável é coisa inédida em simulação WWII? |(

No Warbirds - no século passado - era possível assumir a posição dos "Ack Weenies".

Igual ao "inédito" trocar de aeronave do CloD, tinha no EAW em 1.99 e bolinha... :wasntme:

Ou estes russos tomam vodka demais, ou estão no mundo da lua...

Ah, sobre o patch:
luthier
Producer Sow: BoB Аватар для luthier

With the patch, the main task - graphics - is almost ready, but, as always, for three days on this part of it, two on the other, five on this one.
The problems were only with decals yes yes sprite transparencies, until we solve as collect, verify until - well, not next week for sure.
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Re: Patchs WiP ...

Post by 28_Condor »

S!
Bahhhhhhhhhhhhhhh, e desde quando FLAK manejável é coisa inédida em simulação WWII? |(

No Warbirds - no século passado - era possível assumir a posição dos "Ack Weenies".

Igual ao "inédito" trocar de aeronave do CloD, tinha no EAW em 1.99 e bolinha... :wasntme:
Pois é, pode ser, mas eu, que não sou novo em sims, nunca joguei nesses, usei só o il2 "veio" que não tinha, aliás, nem nos MODs (ate onde eu joguei os MODs, não sei se implementaram alguma vez)...

Não há flak controlável, aliás, nem no RoF... se é tão fácil por que não fazem também nesse? :wasntme:

Espero que ampliem para mais tipos de flak (assim com para veiculos, artilharia e tanques) :geek:

Eu achei muito bom :clap:

Apesar dos lags nesse video :P

PS.: por que os gringos estão falando em russia se o mapa é claramente da BoB? :?:

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Re: Patchs WiP ...

Post by 21_Sokol1 »

que não sou novo em sims, nunca joguei nesses,
Culpa do seu "histórico": CFS1, CFS2, CFS3, IL-2... :lol:

Alem dos citados, tem FLAK manejável no Battleground Europe (WWII online) - a melhor implementação - e no Aces High.

A "inovação" é bem vinda no CloD. O piti é por chamarem isso de inovação que nenhum concorrente tem, como o Lutier anunciou ano passado.
Bom, espero que a segunda novidade seja realmente inovadora...

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Re: Patchs WiP ...

Post by 28_Condor »

S!
Culpa do seu "histórico": CFS1, CFS2, CFS3, IL-2... :lol:
O CFS eu abri uma vez, e fechei imediatamente :P

Os gringos estão reclamando da falta de 100 octanas nos caças britanicos... é choradeira ou fato?



SP!
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Ernst

Re: Patchs WiP ...

Post by Ernst »

O jogo tem um "bugs" realmente irritante que precisam ser solucionados com urgência. Exemplo disso são o dots "fantasmas". É realmente chato voar na direção do que você pensa ser uma formação de inimigos e de repente: "puff"! Eles somem.
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Re: Patchs WiP ...

Post by 28_Condor »

S!

Não serão spawn-points para a IA? O Il2 também tem, principalmente se voce coloca foguetes (V-1) para sair do ar...

Quando vejo um dot muito parado nem vou atrás, mas fico de olho :P




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